Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Le baba-cool

2008-12-11 17:52:55 i Allmänt

Nu är jag hos Jessica. Hon har under hela denna eftermiddag tvingat mig att hjälpa henne att skriva ned franska ord med översättning på smarta lappar så att hennes tentaplugg förenklas. Nu har jag ont i ögonen eftersom jag är sämst i världen på att använda mina glasögon, måste skärpa mig på den punkten. Jag lagade mat till Jessica och klagade på henne att hon inte visste att man måste koka pasta med olivolja i och råkade dessutom halvt bränna upp ett utav hennes plattskydd. Bra vän jag är, va?

Nu inväntar vi Ida, när hon kommer ska vi dricka glögg och fika!

Kommentarer

Du har fått en award av mig, kolla min blogg!

Skriv en kommentar