Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Jag kan krypa på knäna till ett berg i Tibet.

2008-12-12 19:04:59 i Allmänt

Jag ska berätta en sak för er och dra ned Herr Jantelag i sörjan.

Idag när jag fick tillbaka en tenta läste jag mitt betyg: VG. Ja. Det var ju kul. Och det är det ju, och jag blev stolt över mig själv. Men jag hoppade inte jämfota av glädje som jag brukade göra förut när jag fick tillbaka tentor vars resultat jag kände förnöjsamhet med. Jag blev helt enkelt inte tillräckligt glad, vilket jag borde blivit. Under mina snart 22 år har jag alltid tänkt att utmaningar och uppdrag ska komma till en, att man inte ska bli tvungen att leta reda på dem, men jag inser nu att jag har fel. Man måste söka med fackla och leta bland djupa snår för att hitta riktiga utmaningar som kan ge en tillfredsställelse och göra en landsväg till en bergstopp. Min eld har brunnit och mitt hjärta har alltid klappat starkare för vissa saker jag omges av, och jag vill att en del saker ska bli en hel Majbrasa och att hjärtat ska rusa upp till maxpuls och det bästa, och egentligen självklara, med min vilja är att det enbart är jag som kan hindra mig själv.




Skriv en kommentar