Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Här är stillhet och tystnad.

2008-12-06 22:45:26 i Musik!

Nu är de två konserterna avslutade och kyrkan erbjöd den bästa tänkbara akustik och Konrad var som vanligt på sitt eminenta dirigenthumör. Jag älskar att sjunga, jag kan omöjligt säga det för många gånger. Jag älskar också finallåtar och sönderövade harmonier som under tidens sista timma låter som de sköraste små vinterflingornas fall mot en frostbiten mark,  vackert alltså - om jag får säga det själv -  och det får jag: det är ju min blogg och jag som väljer orden och dess innebörd. Tack alla ni som kom och lyssnade på mig och kören.


Den berömda sångminen..

Kommentarer

Oh vad jag saknar att sjunga när jag hör och ser dig.

Skriv en kommentar