Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Det är vintervila och vintervalla.

2008-12-18 12:53:54 i Allmänt

Imorse vaknade jag med huvudvärk och halsont och kände mig tvungen att hoppa över träningen som jag planerat med Ida. Jag hatar när planerade saker inte följs, jag hetsas av planeringar och kan bli manisk över dem. Ja, jag erkänner att mitt planeringsbeteende ofta är överdrivet, men jag kan inte hjälpa det. Idag är jag i alla fall hemma och tar det lugnt, tänkte plugga lite och vila. Jag är säker på att det är gårdagens vilda väder som orsakar min ohälsa idag. Jag, Jessica och Ida träffades hos Ida igår och innan vi skulle ses traskade jag omkring på stan för att hämta ut ett par skor och göra lite andra ärenden och när jag släntrade in hos Ida var hela jag blöt. Blöt och kall i nollgradig temperatur. Ett starkt misstänkt skäl till min onda hals. Nu hoppas jag på bättre börda bärs än mannavett för att citera de gamla episka stroferna (är det feberyra på gång månne?) och två meter snö och minst 10 minusgrader framöver.



Såhär klädd vill jag vara. Inte genomblöt. Bild typ 2005 kanske?

Skriv en kommentar