Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Sen en tid tillbaka.

2008-08-09 21:06:19 i Allmänt

Just ja. Glömde ju meddela er trogna läsare om mitt bortfall under de senaste 10 dagarna. Semester har jag ägnat mig åt. Konstnärsbesök, gruvklättring, bokläsning, släktkramar, hästprat och kräftkalas och allmänt mys framför brasan i stugan i mitt älskade Dalarna. Ett urval från en tid tillbaka.
Jag kom på en sak för ett tag sedan. Jag har slutat med allt jag är bra på.
Jag har slutat att rida och tävla.
Jag har slutat att träna hundar.
Jag har slutat att spela piano.
Jag har slutat att sjunga.
Jag har slutat att stå på scen.


Det är en sorg.
Förhoppningvis är livet inte slut bara för att man tar en paus från allt.
Melissa Horn sammanfattar min känsla på ett rätt konkret sätt. Om nu sådana finns.


Sen en tid tillbaka har jag varit trött
Försökt att vara allt på samma gång
Så mycket man kan göra och borde och vill
Mitt i allt så ska man räcka till


Sen en tid tillbaka har jag varit tom
Och försökt att hitta spår som leder rätt
Ja det finns så mycket måsten att vara bra på det man kan
Och mitt i allt så ska man vara sann


Jag har ändrat i mitt rum, köpt nya möbler
Och samlat damm på min gitarr
För allting jag skriver blir ändå för kort
Och allt som är bra med mig har jag förmågan att glömma bort


Sen en tid tillbaka har jag varit tyst
Och försökt att känna efter hur det känns
Ja man gör som alla andra och försöker att bli van
Men jag har tröttnat på att vara likadan


Sen en tid tillbaka har jag känt mig svag
Och försökt att vara nån till lags
Ja man kämpar för en plats som passar både här och där
Och snart har man glömt vem man är


Och jag har ändrat i mitt rum, köpt nya möbler
Och samlat damm på min gitarr
För allting jag skriver det blir ändå för kort
Och allt som är bra med mig har jag förmågan att glömma bort


Sen en tid tillbaka har jag tänkt såhär
Och insett att jag måste börja om
Ja jag har kämpat för en plats som passar både här och där
Men snart ska jag hitta den jag är


Jag har ändrat i mitt rum, köpt nya kläder
Och samlat damm på min gitarr
Men i vad jag än tar på mig känner jag mig alltför kort
Och allt som är bra med mig har jag förmågan att glömma bort


Ja jag har ändrat i mitt rum, köpt nya möbler
Och samlat damm på min gitarr
För allting jag skriver det blir ändå för kort
Och allt som är bra med mig har jag förmågan att glömma bort
Har jag förmågan att glömma bort


Kommentarer

Jag hoppas du börjar med, om inte allt så iallafall något av de sakerna snart igen.

Skriv en kommentar