Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Mars, visst vet du?

2008-08-26 22:14:11 i Texter/dikter

Samspel med tankar som inte enas.
Ett egen plats där tvivlet förenas.
Mars, är du månaden som hoppas?

En Sestina vore på sin plats om ork fanns.
Nu försöker jag bara hålla styrsel och balans.
Ni vet det kan bli svårt att hållas i dans
om man inte ser sina mål som en chans.

Men var finns målen?
Är de i de djupaste hålen?
Mars, är du månaden som vet?

En Sestina vore på sin plats om jag kunde skriva.
Nu har jag ingen penna, inga ord, bara papper att riva,
tid att fördriva och tankar som är naiva.

Visarna passerar tre på min klocka.
Tid som man egentligen kunde avbocka.
Mars, visst är du månaden som egentligen inte bryr dig?

En Sestina vore på sin plats om jag visste vad jag hoppades på.
Kanske tar jag en paus från detta och skriver något på måfå.
Kanske finns det en plats där man kan se utan att kliva upp på tå?

Målen och tiden är väl samma sak?
De delar väl plats under samma tak?
För Mars, visst är du månaden som är rakt på sak?

Kommentarer

Mars ÄR månaden som hoppas. Iallafall gick då jag och hoppades större delen av den månaden..

Du är duktig.

Skriv en kommentar