Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Valborg!

2008-04-30 14:57:37 i Allmänt

Valborgsmässoafton har för mig alltid varit speciell. I år har vi i familjen planerat att åka ned till vår sommarstuga i södra Dalarna och hälsa på släkten (samt göra lite trädgårdsarbete och plocka kvistar?). Min mamma kommer därifrån. Älskade, vackra Fullsta.
Så. Därför är planen följande:
Avverka en timme till på skolan, planera lite inför nästa vecka, rätta lite analyser mm.
SEN = vänta på att Ludvig ska sluta skolan så att vi kan bli hämtade av mamma och pappa som redan packat in allt i bilen. Därefter börjar resan mot Näsåker. Väl i Näsåker (hos mormor och morbror med familj) ska vi grilla.  Imorgonbitti startar själva färden ned till stugan. Vi ses på måndag! Trevlig Valborg!

image114

Fullsta.

Skriv en kommentar