Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Tur man hänger med.

2008-04-03 14:57:14 i Allmänt

I förrgår traskade jag ned till mammas jobb och stod och solade ett tag medan jag väntade att hon skulle komma ut så vi kunde åka hem. Sedan gick jag mot parkeringen där hon brukar parkera bilen och så börjar jag fundera:
Var är bilen? Står den kanske på pappas parkering nere vid kommunhuset? Men alltså.. var kan den vara? Pappa kör ju hyrbil idag..
Jag kikar runt ett tag på bilarna och kommer på:
Just ja. Mamma och pappa har ju bytt bil. För två månader sen.


Skriv en kommentar