Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Saker att längta till.

2008-04-15 08:09:51 i Allmänt

Valborg - stugan i Dalarna!
Att krama om mormor.
Att rida.
Nästa torsdag när jag fyller år!
Sent i maj när vi sitter och fikar med klassen igen.
I sommar när vi grillar och dricker rosé på någon solig plats.
När jag kastar skorna och låter fötterna möta gräset - barfota.
När jag kommer tillbaka till Umeå.
När jag får träffa Idde.
Nästa gång "andra andningen" känns som en dröm.
Nästa gång vi får brev från vårat fadderbarn i Filippinerna och man får svara på brevet och avsluta det med "with all my love and blessings".
Nikkis dop.
Nästa gång man lyssnar på samma låt 37 gånger bara för att försöka förlänga en känsla.
Urkult 31 juli - 3 augusti med allt underbart urkultsfolk!
När det är så mycket på jobbet så att alla bara tittar på varandra och skrattar.
När man ber någon lyssna på en låt och den verkligen tar sig tid och gör det.
När Emma kommer hem från London och jag får ge henne världens största kram!
När jag och min andra Emma ses, när vi sjunger tillsammans och när vi pratar genom några få ord och fyller i varandras meningar och förstår ändå.
Nästa gång jag får mail från Stockholm och Försvarsmakten och de berättar hur det går för Bia.
När jag och Lena kan dika i Dalasjö.
När jag och mina bröder nästa gång spelar, det av oss egenkomponerade, "Dalasjöspelet" och skrattar ihjäl oss åt vår egen humor.


Grattis till Sandra idag!

Förresten, någon som har något lästips?

Kommentarer

Johanski
Parfymen var bra! :)
tur att någon ser positivt på mina tantsidor:)

Skriv en kommentar