Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Hammondorglar!

2008-04-17 08:36:59 i Allmänt

image96

Bara för att denna bild är så underbar såhär på torsdagsmorgonen och allt!
Halloweenfest 2006. Johan, Alexandra och Kim.

Tänkte på en sak idag. Hammondorglar alltså.
En utav Guds (om han nu finns) gåva till mänskligheten.
Helt lugnt. Torsdag idag. En vecka till min lilla födelsedag, 21 år blir jag. Känns som en riktigt stabil ålder. Lite lagom sådär. Lagom också förresten; det är ett bra ord. Jag är ju annars en person som brukar köra i 190 i allt jag gör och sen om det blir lite fel och om jag kör vilse så tvärnitar jag och backar som en galning. Jag borde ta ett körkort i att leva. Borde ta ordet "lagom" på större allvar. Ibland har man tur och överlever alla gånger man råkar köra fel, men ibland har man ingen skyddsängel som vakar över en. Jag är glad över att ängeln inte svikit mig för länge sen.
Jag behöver den.

Kommentarer

Ida S
Jag saknar dig =)
Hoppas att det går bra med praktiken och allt!
Kram!

Skriv en kommentar