Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Känsloläget precis just nu.

2018-08-13 13:33:36 i Allmänt

Vår lilla bebis har en ökningsperiod, vi blöjavvänjer Vidar, bygger mer förvaring i källaren, kalla vindar viner ute på gården och jag är stressad inför lördagens dop trots att vi delegerat bort mycket (tack våra familjer för det). Jag känner mig trött, grå, ful och har en seg känsla i ryggen (misstänker amningen som en bov där). Ska vila nu när Amelia sover och Christoffer och Vidar är ute. Skulle dock vilja fortsätta greja i källaren. Någon mer än mig som får rensnings- och organiseringsmani med jämna mellanrum?    Hann rensa och organisera i vitrinskåpet, linneskåpet och skåpet med matlådor och förvaringsburkar i helgen när barnen sov. Det var skönt. Blir så upplyft av produktivitet. Blir nedstämd av motsatsen (om den är icke självvald) så det är väl därför jag blir "nere" av dagar som dessa även om det är mysigt med bebismys. Jag kommer dock aldrig kunna bli en sån som ba: Äh, vi har inte städat på tre månader! Vi vill bara njuta av bebistiden och strunta i alla måsten". Kul för dem! Själv KAN jag inte njuta om en bomb av stök detonerat i mitt hem. 
 

Skriv en kommentar