Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Uppe med tuppen!

2016-03-20 06:45:00 i Allmänt

Sötebrödsdagarna när Vidar var en sovmuffla och kunde sova till 09.00-10.00 verkar vara ett minne blott (i alla fall för nu) för nu slår han upp sina blå redan vid 06.00 och är pigg som attan. Lika bra att gå upp och äta frukost. Men jag har en plan för resten av morgonen: gå upp till sängen igen och amma och sedan försöka få honom att sova en liten stund till så jag kan läsa! I gårkväll hade jag och Christoffer en fin kväll. Vi har gått om varandra i veckan eftersom vi haft möten på varsitt håll och därför knappt hunnit ses så mycket så i går styrde vi upp myskväll och Vidar lät oss hållas för han sov från 18.00, hehe.
Major är en riktig klippa. Han ligger alltid nära Vidar när han sitter i  babysittern. Han är aldrig på honom och slickar eller så utan håller bara ett vakande öga. Så fin! Ps: Lägg märke till att jag pimpat babysittern med en kyckling, påsken till ära!

Skriv en kommentar