Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Vecka 29

2015-10-29 17:39:00 i Allmänt

Nu har över 70 % av graviditeten passerat och jag befinner mig nu i den tredje och sista trimestern. Här är en dagsfärsk bild på magen. Jag mår fortsatt bra vilket är skönt. Ibland kan jag bli lite trött i ländryggen när jag går och står mycket och länge och jag har fått trappa ner på mitt promenadtempo men annars är det som vanligt. Bebisen mår också fint och hjärtat galopperade på i dag på besöket hos barnmorskan. Det är en otroligt häftig känsla att känna rörelserna inne i magen och barnet reagerar alltid på hög musik vilket är kul! Hälsade ju på mina gamla gymnasielärare i måndags och de visade mig den nya studion och när Staffan drog igång en låt kickade barnet till hårt i sidan på magen, haha! Längtar till att lära barnet barnvisor och ser fram emot när det tultar fram till pianot och klinkar på tangenterna för första gången. SF-måttet låg nu bara en cm under genomsnittet så det var skönt. Tack förresten till alla som skrev och tipsade mig om barnvagn, så värdefullt med alla tips!
 

Skriv en kommentar