Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Deep focus.

2015-10-15 09:50:46 i Allmänt

 Har hittat den ultimata "uppsatsrättar-listan" att rätta elevtexter till. Helt instrumental musik som bara flyter på i bakgrunden och gör att koncentrationen bibehålls. Musik med texter får mig ju att fokusera för mycket på texterna. Inte de texter jag ska fokusera på, hehe. Tips till er andra som också jobbar mycket textrelaterat i ert arbete! Listan heter "Deep Focus" och är en av Spotifys egna listor. Appropå ljud. I dag ska jag på hörselkontroll hos företagshälsovården som kommunen ordnar till alla lärare som jobbar med ämnen där en hög ljudnivå är vanligt. Ska bli intressant. 
 

Skriv en kommentar