Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

En helg på Norrbyskär

2015-06-28 20:03:58 i Allmänt

I går tog jag bilen till Umeå och vidare ut till Norrbyn för att ta färjan över till fina Norrbyskär!
Plockade upp dessa härliga tjejer längs vägen, Nathalie och Erika!
Målet var Sabinas familjs sommarhus. Har tagit en exakt likadan bild alla gånger jag varit där men det här motivet får jag inte nog av helt enkelt.
De hade nymålat i ett av rummen och Sabina sa att det är en riktig "Carolina-färg". Är benägen att hålla med.
Det blev så många skrattanfall i helgen och vi pratade om allvarliga saker och om skämtsamma saker.
Harmoni!
Vi gick ut på promenad efter lunchen.
När vi gick förbi fårhagen upptäckte jag ett får som satt fast i ett nedfallet träd och ryckte ut, djurvän som jag är. Då visade det sig att fåret krånglat sig in mellan gren och stam för att klia sig och kunde ta sig loss med enkelhet, smart får.
Efter promenad blev det glass på Muséet.
Middagsdags! Pulled pork med massa goda tillbehör. Anledningen till att vi sågs var, förutom att ha lite hederligt tjejhäng, att fira Sabinas examen! Hurra!
Elins gulliga hund Indi.
Jag var eldningsmästare och eldade upp en hel korg med ved. Älskar att elda. Måste snarast skaffa kamin till huset.
Efterrätt! Pavlova med lemoncurd och massa gött på!
I morse vaknade vi till strålande sol så vi gick ut i trädgården.
Blev biten av en brems och gnällde lite.
Jag och Sabina tog lätt hem segern i kubbmatchen.
Hejdå älskade Norrbyskär för denna gång, hoppas vi ses igen!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Therese Bjärstig

2015-06-29 - 16:38:53
Men vilken mysig helg du verkar ha haft, och vilket hus, kan tänka mig utifrån dina foton hur idylliskt det måste vara! Och kul att ni verkar vara ett så sammansvetsat gäng som tar er TID att ses, vi var några som hängde ihop under pluggtiden, men med åren har det blivit mer och mer glest mellan våra träffar då alla har fullt upp med sitt, barn, karriärer och blivit spridda runt om i Sverige. Så va rädda om gemenskapen ni har! KRAM

Skriv en kommentar