Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Påsken 2015 - del 2

2015-04-09 21:11:00 i Allmänt

Efter fisketävling och solning i snödriva var det dags för påskmiddag.
Sörlänningarna tackar för att de fick komma och fira påsk med oss.
Pappa och Acke hade styrt musikquiz! Så kul!
Vi hade ett brutalt lagnamn...
Vi vann!
Det blev en hel massa musik på kalaset - det bästa!
Ludvig körde imitation av Leif GW Persson och Zlatan!
Här hade vi kört lite körsång!
Glad stämning hej hej!
Det är inte påskafton förrän Erik har en fjäder bakom örat.
Bild från förra påsken!
Kristian var i bra form under kvällen!
Hahaha.
Lite fräschare på denna bild som togs tolv timmar innan bilden ovan!
Men nästa dag satt vi minsann på isen och pimplade som de hårdingar vi är!
Skönt att kunna ta igen sig på isen.
På prispallen för den inofficiella släkttävlingen i pimpelfiske kom Kristian etta (inte helt otippat), pappa tvåa (heja!) och Jens trea.
En mycket fin påskhelg är nu över och jag längtar redan till nästa år. Tveklöst en av de bästa helgerna på hela året!
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Skriv en kommentar