Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Borgafjäll

2014-09-14 21:02:00 i Allmänt

I fredags efter jobbet körde jag till Dorotea där jag plockade upp Johanna och sedan körde vi till Borgafjäll.
Här är Anders och Johannas "stuga", snarare ett hus om ni frågar mig, superfint!
Se vad fint!
Vi hade så mysigt på fredagkväll - lagade pizza, drack vin, pratade och lyssnade på musik.
När vi vaknde på lördagmorgon startade vi dagen med frukost i soffan och två avsnitt av Sommar med Ernst - inredningsnördar som vi är, hehe.
Sedan begav vi oss ut på svampjakt! Fascinerades av Storfallet. Naturen är så mäktig!
Johannas svärmor följde också med.
På vår jakt efter svamp vadade vi över en å. Här ser jag glad ut men jag var nästan lite arg på Johanna som bara: "Det är inte så kallt i vattnet, det gick bra att vada över". Eller hur... höll på att förfrysa mina stackars långa myrslokstår. Ajaj.
Älskar fjällen!
Glädjehopp!
Vår fångst. Tyvärr hittade vi inte så mycket kantareller men vi fick en superfin dag ändå. Vi plockade förutom kantareller även blek taggsvamp samt tegelröd björksopp.
Tack Johanna för ett jätteroligt dygn! Det gör vi om!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Johanna
Skrattar gott för mig själv när jag tänker tillbaka på våra strapatser i skogen! Jag lovar att det är just vadandet över ån som vi kommer att komma ihåg till kommande år! 😘
Johanna L
Haha, oj, vår stuga i Borga bleknar ganska snabbt i jämförelse! Magiskt grann! :)
Åh vad mysigt! Men svamp man jag just ingenting om.

Förresten menar jag verklugrn att jag gärna skulle ses, så är det ömsesidigt får vi kanske styra ihop det :-) Våra jägare har säkert ett och annat att avhandla också, hehe.

Therese Bjärstig

2014-09-15 - 20:02:38
Vilken mysig helg! Svampplockning, fjäll och surr med en god vän, allt i ett :-) Gillar även ditt fina armband i massor! Förstår att du är nöjd med det. Ha nu en fortsatt fin vecka <3

Skriv en kommentar