Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Beundran

2014-05-09 15:03:53 i Allmänt

Den beundran jag känner för de elever som medverkat i musikalen vet inga gränser. Det har gått så bra för dem både igår kväll och under dagens skolföreställning. När jag frågade dem vad som var det viktigaste de lärt sig svarade de: att samarbeta. Och mitt lärarhjärta smälte när en elev sa: Vet du, jag hart fått bättre självförtroende av att jobba med musikalen! WEHOOOOOOO! Ville bara skrika rakt ut av glädje! Det är mitt allra främsta mål i mitt jobb: jag bryr mig inte om eleverna har ett E ett C eller ett A i sina betyg, men om de gör det med ett gott självförtroende och en trygghet i sig själva DÅ vet jag att jag har gjort ett bra jobb. 
Dessutom har jag fostrat och drivit fram små minibossar som tar egna initiativ och säger: Carolina, vi gör så här istället, det blir bättre! När de kommer och frågar mig måste jag ibland tänka efter och då hinner de ofta komma på en lösning innan mig. Oftast behöver jag bara sitta vid pianot/gitarren och så sköter de resten. Vägen dit har varit lång och inneburit en hel del jobb, men kvittot på resultatet är värt allt. Och att se att eleverna har roligt. Tack tack tack tack för att jag får ha ett så roligt, utmanande, kreativt och stimulerande jobb och det är eleverna som ger mig energin att rodda dessa projekt. Apropå att rodda: jag skulle vilja ha en personlig roddare som kan vara med mig när jag ska ha diverse konserter av olika slag för ÅÅÅHHH vad det är drygt och tungt att rodda scenen och få allt att stämma med ljud, ljus och diverse interaktiv teknik. Någon intresserad? Jag är rätt okej på tacktal, på att fixa fika och att skratta! Det blir kul! 

Kommentarer

Åh, vad jag hade velat se den! Typiskt att man bor så långt bort. Jag tänker att det kommer säkert fler gånger.

Och du: Jag tar jobbet! Att rodda är typ en av mina favoritaktiviteter, jag ÄLSKAR det!
Svar: Ja, det var synd! Men som du säger: det kommer nog fler gånger! Eleverna är redan peppade på en uppföljare, haha!
Haha! Du får jobbet! Jag ringer dig! :)
Carolina Lidström
Sabina
Stort grattis till både dig och eleverna för ett lyckat projekt Carolina! Grymt bra jobbat och eleverna i rasthallen pratade mycket gott om musikalen efteråt. Och det är ju ett superbetyg!
Svar: Tack! Vad roligt att höra att de var nöjda! :) Vi ses i veckan! Kram!
Carolina Lidström
Grannen
Vad roligt för dig! Carolina, du är en fantastisk lärare<3
Svar: Tack fina du!
Carolina Lidström
Johanna L
Den var ju himla bra! Så duktiga de var! Och låten de skrivit själva var superfin!!! Du kan verkligen vara stolt över din och dina elevers insats. Vilken härlig lärare du är!
Kram
Svar: Tack tack tack! Så kul att ni kom förbi och tittade! :) Kram!
Carolina Lidström

Skriv en kommentar