Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

I kökshanddukarna lever de kvar.

2014-03-03 09:22:58 i Allmänt

Jag har haft turen att ärva en hel massa fina kökshanddukar med inbroderade initialer på mina förfäder. DL = farmor Dagny Lidström, BL = farfar Bo Lidström samt GS som står för Gerda Strandberg, mammas farmor.
Jag hann aldrig träffa Gerda men har fått berättat för mig att hon var en fartfylld tant med mycket humor! Så vill jag också bli när jag bli gammal!
 
 

Skriv en kommentar