Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Fotoutmaning mars 2014: "Tänk om"

2014-03-27 16:17:00 i Allmänt

Tänk om farmor fortfarande hade funnits kvar hos oss. Tänk om jag svängt in på gården, parkerat bilen och funnit henne sittandes på en bänk intill husväggen i eftermiddagssolen. Tänk om vi hade kunnat prata om fräknarna som börjar dyka upp på min näsa. Tänk om hon hade kunnat säga: Nu ha du väl klätt på de ordantlitt? Du ett he på dä n dann halsduka om halsn så dä int dra se falit! Tänk om farmor!
 

Skriv en kommentar