Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Torsdagsysslor

2014-07-31 19:49:00 i Allmänt

I dag har vi jobbat med hundhuset som i dag mitt på dagen såg ut så här. Vi åt lunch på en filt i skuggan och Jax fick en morot (han älskar morötter). Under eftermiddagen kom det någon regnskur så då påbörjade jag "projekt kallskrubben" - en av våra kattvindar är ett skrotlager och jag tänker försöka råda bot på det. Längtar redan till min färd till återvinningscentralen i morgon. Hehe. Kallskrubben kommer fortsätta få vara förråd, men ett mer organiserat sådant. Efter min lilla rensningssession for jag ut och sprang till Christian Falks sommarprat i öronen och det måste ha sett märkligt ut när jag högrödig och svettig kom och sprang med tårar som sprutade då sommarprogrammet var ett som berörde. Minst sagt. Vi bjöd mamma och pappa på tacos till middag och i kväll har jag och mamma grejat i trädgården - bundit upp tomatplantorna på nytt och rensat i växthuset (tredje omgången för i år). Jag är så tacksam över de här dagarna, att få vara lediga tillsammans och hålla på med sysslor av olika slag. Känna att det händer grejer.

Skriv en kommentar