Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Handen i fickan fast jag bryr mig

2013-10-04 11:47:00 i Allmänt

Sitter på jobbet och planerar och lyssnar genom Veronica Maggios nya album "Handen i fickan fast jag bryr mig". Ute lyser träden som en palett av rödgulorange nyanser och snart har ännu en vecka passerat. Förundras ofta över tiden av någon outgrundlig anledning.
I går kväll anordnade Vilhelmina kommun en ljusmanifestation mot droger och jag och mina elever sjöng och spelade åtta låtar. Det är sådana stunder - när eleverna presterar, ger allt och dessutom håller bättre koll än vad jag gör - jag älskar mitt jobb. När vi nästan var klara och hade en låt kvar (Cup song) viskade jag till en elev "Hjälp, hur börjar låten? Hur går stämman? Mitt huvud är blankt!" Då tittade hon på mig och sa "Äh, det är lugnt, vi kan det här, häng bara på. Jag räknar in!". När man som lärare kan ta ett kliv åt sidan, när eleverna löser det själva - då har de fattat grejen. 
Nu ska jag äta fredagslunch! I eftermiddag kommer fredagsfrisyren att dyka upp, i en lite annorlunda tappning! 

Skriv en kommentar