Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

70-talet kommer aldrig att ligga på mitt golv igen..

2013-05-27 22:05:00 i Allmänt

Idag började jag riva den avskyvärda plastmattan anno 1976 från hallgolvet uppe. Under mattan ligger ett obehandlat trägolv.
Jag får en euforisk känsla av den här bilden. När allt är klart ska jag bomba er med före- och efterbilder. Ni ska även få se bilder på när jag dansar en segerdans runt en eld där den här mattan brinner! Mohahahahahaha! (Ps: mamma, miljöhjälten Annica, lär dock stoppa mig från att elda den eftersom den lär innehålla både det ena och andra hälso- och miljöfarliga ämnet).

Skriv en kommentar