Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

"Skämsskåpet" återupplivas.

2013-06-28 19:08:00 i Allmänt

I mitt kök står en gammal möbel som är min trotjänare! Man kan sitta på den, man kan ställa saker ovanpå den, den sväljer sjukt mycket saker MEN facket ni ser högst upp tenderar att bli mitt "skämsskåp". Alla har nog ett sånt. Eller kanske en låda som riskerar att svämma över av saker man bara stoppar dit. På ren slentrian.
Så här såg det ut. En salig blandning av solskyddsfaktor, knivar av olika slag, glasögon, kuvertväskor, hårnålar, halstabletter, timers, skavsårsplåster, hörlurar, tändstickor..Jag har mått dåligt varje gång jag öppnat luckan.
Men idag tog jag mod till mig och gjorde en storrensning och sorterade alla saker! Jag tog lådor som jag hade hemma, klädde in dem i tapetrester och så lade jag ner sakerna i lådorna. Nu kan jag stänga luckan utan problem!
Ps: Om ni undrar varför myggmedlet står givakt bredvid korgen med bilnycklar och annat viktigt kan jag meddela att det är min sommarparfym, en nödvändighet lika viktig som syret vi andas. Ärat vare myggmedlet!
 
 
 

Skriv en kommentar