Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Sedan sist.

2013-01-31 20:11:16 i Allmänt

Sedan sist har jag åkt mer skidor, påbörjat mina utvecklingssamtal och har avverkat tre av nio. Jag har haft klassdag med min handledningsklass och vi gjorde militärövningar, lekte lekar, spelade snörugby (mitt förslag så klart!), åt lunch, såg på film och åt tårtan de fick för vinsten i lusseliret. Jag har fått en mössa och en keps i present och jag har sett en film vars urspung i bokform var en miljon gånger bättre och jag blir allt mer säker på att böcker är det absolut bästa och appropå filmer: mina svenskaelever ska tillsammans med de andra 9:orna bygga snöskulpturer på temat "Glädje" inför WWW-veckan nästa vecka och några inspirerades av filmen "Into the wild" som vi såg i 8:an. "Happiness is only real when shared". Jag har somnat glad och vaknat glad. Jag har druckit en rågod smoothie, känt att snart är det vårvinter och sett snön droppa från taken, jag har planerat ett arbetsområde i reklamanalys, jag har varit i nuet men ändå längtat till framtida saker, jag har legat under min bästa, största yllefilt, jag har tränat vilda valpen, jag har haft sånglektioner med mina sångelever (alltså åh, vad jag tycker om dem!), jag har skottat snö och svetten har runnit på min rygg, jag har suttit och jobbat med saker och kommit på att tankarna varit någon annanstans och skrattat och känt att jag ska nog dricka en kopp te till.
 
Ungefär de tre senaste dagarna i komprimerad form.

Skriv en kommentar