Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Ord till en månad

2013-01-24 16:15:21 i Allmänt

Januari
du är som en enda
stor snöflinga
som smälter på
min tunga
 
Januari
du är som 87493
timmar av förberedelse
för samtal, moment
och mitt första Nationella prov
 
Januari
du är som steg som
knarrar när man går
som tid som går för att
man väntar på sen
 
Januari
du vet det löftet jag gav dig
och hela 2013
- att säga JA till alla äventyr
Jag gör det nu.
 
 
 

Kommentarer

Jag saknar dig! Kom till Östersund nu?
Anonym
Vad då för äventyr? :)
Sv. till Anonym: Äventyr: en massa roliga företeelser av blandad karaktär :)

Anna: Saknar dig med! Vi får höras om det, vore så kul!

Skriv en kommentar