Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

När det blåser.

2013-02-27 19:48:00 i Huset

Det finns så mycket jag älskar med det här huset.
 
Stämningen i biblioteket.
 
Att ligga i badkaret i någon timme.
 
Mitt ljusa, stora sovrum som inte innehåller några onödiga saker.
 
Vardagsrummet under jularna. Ljuset och stämningen. Sitta i hörnet och spela piano till man glömmer bort tiden.
 
Att sitta och jobba/skriva uppe vid skrivbordet i biblioteket och titta ut över sjön och längta till sommaren.
 
Titta ut och bara se natuuuuur utanför. Inga människor, inga höghus, ingen betong.
 
Kvällsljuset i gästrummet.
 
Ligga och läsa på sängen i det lilla gästrummet uppe.
 
Sovrummet med klädkammaren innanför. Byrån som jag kämpade med uppför trappen.
 
Den perfekt grå/gröna nyansen på köksluckorna.
 
Och så vardagsrummet igen, friden och spelandet. Och borstnejlikorna från mitt land!
 
Det finns så mycket jag tycker om med det här huset. Det finns dock en sak jag ogillar: när det blåser blir det iskallt. Idag frös jag när jag kom hem - men nu har det återgått till den normala temperaturen igen så nu har jag förlåtit huset.

Kommentarer

Ditt hus är så väldans fint! Åh vad jag längtar tills vi också hunnit komma iordning så pass som du gjort!
Monika Helena
Åh vad jag längtar tills jag får komma och se ditt underbara hus. Kram.
Svar: Ja, det ska bli så kul att få besök av dig! Vi får planera in en dag då du får komma cyklandes från Vilhelmina. Då ska jag bjuda på fika och rundvandring :) Kram!
Carolina Lidström

Skriv en kommentar