Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Marschallvandring

2013-12-27 22:23:49 i Allmänt

I kväll har Dalasjös årliga marschallvandring ägt rum. Det är bland annat min käre far som styr upp den mysiga traditionen. Alla går runt byn, en sträcka på cirka tre kilometer, och svarar på tolv frågor. Frågorna är uppdelade i en vuxenkategori och en barnkategori. När alla frågorna är besvarade och man gått varvet runt samlas alla i byns samlingslokal Folkets Hus där även förskolan Tallkotten och Dalasjö IK huserar. Jag, Emma och Emmas kompis Hanna sparkade runt byn och svarade på frågorna och samtalsämnen flödade på som vanligt, haha! Tyvärr vann jag inget denna gång, men varje barn får en tablettask var. Man skulle vara ett barn. Älskar min lilla by! /Lokalpatrioten

Kommentarer

Pappa
Byaföreningens eminente sekreterare hade i föreningens inbjudan till byborna benämnt barn och vuxna som unga och yngre.
Det var fint så här i juletider tycker jag.

I fjol var vi 27, i år var vi 50.
Svar: Heja Dalasjö! Kör i vind!
Carolina Lidström

Skriv en kommentar