Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Lucka 19: Berätta om ett foto som berör dig

2013-12-19 21:51:00 i Adventskalender

Ett stilla sommarregn, en obotlig sjukdom i en kropp, en fantastisk doft av lindarna. Berättelser från förr, afternoon tea på Smedsbo Herrgård, en trött men beslutsam dam som kämpar sig uppför den branta trappan i ladan. Leendet när hon smakar lemoncurd. Lyckan när hon doftar på de ljusrosa bondpionerna vi passerar. Frågan om jag kunde rulla håret på henne. Viljan att alltid vara fin, även om kroppen var sjuk. Sista sommaren i Dalarna med mormor. På hösten, i värdelösa november, orkade hon inte stå emot cancern längre. Jag saknar dig så mormor, och en dag hoppas jag att vi kan gå bland lindarna och att du kan berätta om saker man undrar om.
 

Kommentarer

Madelene

2013-12-22 - 14:59:59
Du skriver så fint att jag började hulka i frukosttéet i Torsdags!
Tack för din goda råd/ svar på mina frågor! :)

Skriv en kommentar