Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Första advent

2013-12-01 11:51:00 i Allmänt

I morse satte vi oss i soffan i vardagsrummet, tände första ljuset (mysig känsla förutom att Christoffer hyssjade på mig när jag skulle läsa ramsan eftersom kalendern redan börjat ...) och kikade på det första avsnittet av årets julkalender. Hoppas den blir lika mysig som förra årets!
Den lilla änglastaken i mässing är från Skultuna och den fick jag i konfirmationspresent av min kusins mamma Carina.
Nu ska vi se om mina bröder kan den första versen i adventsramsan. Kristoffer och Ludvig, kommentera nedan tack!
Det enkla är ofta det fina när det kommer till blomsterarrangemang och här har jag satt en liten hyacint i en teburk.
En tovad tomte, som jag köpt av ett gulligt gammalt par på en marknad i Dalarna, står och håller vakt i fönstret.
Ett kopparkärl fyllt av hyacinter, mossa, kottar och en grå nisse.
Här på kistan i gästrummet satt Jax under morgonen.. det var som att han redan nu börjar vänta på tomten.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

KKVL
då ska vi se...

När jag tänder första ljuset och det flammar så står julens dörr på glänt, lucia är på väg och alla är så glada att fira för advent.... ;)
Svar: Gaskning! Inför kommande söndag ska andra versen sitta! Annars är du portad på Glöggaftonen den 21:a.....................
Carolina Lidström

Skriv en kommentar