Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Om att skriva ord som saknas när de inte skrivs.

2013-08-04 18:46:08 i Allmänt

Jag har ju som bekant varit bortrest de senaste tre veckorna och tagit en liten semester från skriverierna på denna blogg. Det har i ärlighetens namn varit lite skönt, men mest har jag saknat det. Huvudet har de här veckorna varit sprängfullt av saker jag vill tangentera ned och saker jag vill dela med mig av. Å andra sidan har jag njutit av att det bara är jag, och kanske Christoffer, en vän eller några släktingar som upplever just precis den där stunden man kommer minnas då det andra inte spelar någon roll. Att det bara är jag som har blogginläggen som aldrig skrivs inom mig - helt levande bara för mig. MEN! Jag blir så himla rörd och glad när jag från flera håll hör att vänner och familj och bekanta säger att de saknar min blogg! På bara tre veckor uppstår alltså en saknad från det jag skriver och det jag väljer att dela med mig av. Det är en mycket fin komplimang för en sådan som mig, som älskar att skriva och fånga det lilla betraktandet i det stora vi kallar livet.

Tack underbara, älskade ni som tittar in här då och då eller kanske till och med varje dag! Nu skriver jag igen!
 
 
 

Kommentarer

Idamari
Du är så fin. Saknar dig! Kram
Svar: Saknar dig med vännen! Önskar vi kunde ses prick nu!
Carolina Lidström
Men åh! Jag har också saknat det. Väkommen tillbaka vetja! :)
Svar: Tack fina! Ps: Vad fint ni börjar få i nya lägenheten!
Carolina Lidström
Ninni
Jag känner dig inte men jag tittar in här dagligen ändå. Och jag läser inte många bloggar, samtliga går att räkna på en hand. Men det är nåt hos dig och din blogg som är så himla fint! Fortsätt gärna :) Kram!
Svar: Tack snälla du! Jag blir så otroligt glad att få kommentarer av folk som inte känner mig men som följer med i det jag skriver ändå! Så himla kul! Tack! :)
Carolina Lidström
Jenny
Jag tycker också att det är trevligt att du är tillbaka, du har så mycket melodi i dina texter och själ i dina bilder.
Svar: Åh, tack! Det var fina ord! :)
Carolina Lidström

Skriv en kommentar