Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

De personer man har närmast.

2013-08-11 14:18:47 i Allmänt

I går ställde vi till med kalas uppe på backen i Dalasjö. Vi ordnade grillknytmiddag med våra grannar. Är så tacksam över hur fina, roliga, bra, ödmjuka och hjälpsamma personer jag har som grannar. Gunder som tycker att sallad är kaninmat, omtänksamma Marieanne där det alltid finns ett öra som lyssnar, Oscar som ropar "Niiiimaaaa, Niiiiimaaaa, kom då Niiiimmaaaa!" (han har inte lärt sig att säga Carolina ännu), pappa som bjuder på underhållning, Kerstin som skrattar sitt smittande skratt, Kalle som drar skämt och hjälper mig med vallningen på vintern, Håkan som genar över lägdan när han springer mellan husen, Lovisa som, med sin sköna inställning, rycker på axlarna och säger "det ordnar sig", mamma som håller koll på alla bärsnår och inte låter något gå till spillo och Christoffer som vill bo här med mig på samma grusväg som de här bästa grannarna. Känner stor tacksamhet över den här platsen och vilka som delar den med mig.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Skriv en kommentar