Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Mat.

2012-09-03 21:50:00 i Allmänt

När jag var i Dalarna med Johannes och mina bröder lagade vi en hel massa god mat. Här är musselsoppa! Repris på den nästa år, ja tack!
 
Det oerhört viktiga citrusfatet.
 
Vi fick flera bitar färsk lax som Jimmy fiskat i Ångermanälven. Vi grillade fisken och åt den tillsammans med blomkålspuré, färsk sparris, limesås, massa citron och ett gott vin.
 
Vaniljpannacotta med honung- och apelsinmarinerade vinbär.
 
Jordgubbscheesecake.
 
Laxgryta med chili och kokta rödbetor med citrontäcke.
 
Och så avslutningen på veckan: chokladfoundant med hallonsorbet. Mmmmmmmm.
 

Nu när jag tänker tillbaka på veckan så saknar jag mina bröder så himla mycket. Kom snart hit.
 
Ps: saknar dig också Johannes, men det är en saknadsrepeat, jag har liksom blivit van och "bra" på distans. Det låter säkert jättehemskt, men det är ett sätt att överleva. Hälften kvar, det klarar vi.

Skriv en kommentar