Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Mänsklig värme.

2012-09-20 17:55:48 i Allmänt

Markus Krunegård släppte sitt album "Mänsklig värme" i mars i år. Om ni ska lyssna på ett enda album i år ska ni välja det. Låten "Korallreven och Vintergatan" har en större innebörd än vad man först tror. En av de saker jag verkligen går igång på är att analysera texter, och texter, det kan han, Krunegård.
 
Har alltid varit svag för svensk indie och killar som sjunger i falsett, lite småfalskt sådär. Bara texten är bra funkar det. Och så är ju en dryga sju minuter lång låt extra bra, ni vet jag och långa, episka låtar.
 

Skriv en kommentar