Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Oktoberfrost

2012-10-20 10:11:47 i Allmänt

Imorse när jag gick ut hade Isfrun tagit farstun i besittning. Frost överallt!
 
Höstplanteringarna var täckta av ett vitt skimmer.
 
Äppelträdets blad kämpar sig kvar och lyser solgula i trädgården.
 
Det är så himla vackert med frost. Vackra är dock ej de stolpar som sticker upp ur marken - men de behövs när snön kommer då vi ska sätta upp ett snönät. Annars driver vägen igen och de går icket att komma ut och det vore ju inte bra!
 
En ensam liten klädnypa från i somras sitter på klädstrecket och fryser.

Skriv en kommentar