Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Första november idag och det får vara en list-dag!

2012-11-01 19:19:00 i Allmänt

Nämn något som gjorde dig glad igår!
Mina skrattande kollegor.

 

Vad gjorde du kl 08 i morse?
Vaknade och åt frukost.

 

Vad gjorde du för 15 min sedan?
Skrev ett mail.

 

Det sista du sa högt?
"Ja, men så kan jag ju göra" när jag högt för mig själv diskuterade upplägget kring denna torsdagkväll.

 

Det senaste någon sa till dig:
"Vi ses imorgon".

 

Vad har du druckit idag?
Vatten, citronvatten, te och apelsinjuice med fruktkött (hatar apelsinjuice UTAN fruktkött, huvva!)

 

Vad var det senaste du åt?
En liten tomat! Har haft tomater "på mognad" på fönsterbrädan inne i gästrummet sedan september. Äter några varje dag.

 

Vad var det senaste du köpte?
Vin igår inför personalfesten.

 

Sover du tungt?
Ja!

 

Drömmer du mardrömmar?
Jag drömmer väldigt ofta, sällan mardrömmar som tur är, dock mystiska halvrealistiska drömmar med kufiska inslag. Kanske en ny romangenre?

 

Vad ser du om du tittar till höger?
Min bokhylla skapad av cementblock och gamla brädor, nästan alla mina böcker, tidningar att rensa, gungstolen, farfars syster Elsies tavlor, kläder på tork, påminnelse om att maila Jessica som ringde tidigare och bad om lektionsplaneringar och en..(trumvirvel) satsumas!

 

Vad gör dig glad just nu?
Mycket! Även fast det är första november idag känner jag ingen ångest inför denna förhatliga månad av mörker (inte ännu i alla fall).

 

Vad ska du göra härnäst?
Bada! Fryser.

 

Kläder just nu?
Lavendellila tjocktröja, fleeceväst märkt "Vilhelmina kommun", fårskinnstofflor och svarta mjuka byxor - kanske den mest välkomponerade outfiten på länge (?).

 

Vad är viktigast för dig?
Det mest uppenbara: att jag och alla i min närhet får må bra. OCH att känna att jag hela tiden utvecklas som person och har en meningsfull tillvaro.

 

Är du kittlig?
Ja, om man kittlar mig på rätt sätt.

 

Snarkar du?
Nej, men jag pratar ofta i sömnen. Värst var då jag hasplade ur mig någon harang under konfirmationslägret då jag, 20 andra ungdomar och några ledare sov i en stor sal någonstans i Gdansk, Polen. Pinsam stämning vid frukosten.


Skriv en kommentar