Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Klädkammaren.

2012-03-20 18:12:55 i Huset



Idag tar vi oss en titt i min klädkammare!



Tröjor, koftor, byxor, jeans och skjortor. Träningskläder, underkläder, linnen och sånt har jag i en byrå i sovrummet intill.


En korg som jag sprutmålade vit och använder som tvättkorg.


På klädställningen hänger klänningar, kjolar, tunikor, skjortor och blusar. Jag funderar på om jag ska måla den gamla sockerlådan eller om den ska få vara trären.


Där den vit-blåprickiga kjolen hänger på bilden ovan hänger nu denna hylla som från början var orange. Jag hittade den i lördags (ute i lagårn såklart!) när jag var på jakt efter en annan pryl. Nu är den ommålad och pyntad med ljus och farmors gamla parfymer.


Farmor i brudklänning.



På en vägg har jag hängt upp en spegel.



Så här såg det ut innan! Det var så mycket rat att jag fick ta ett djupt andetag innan jag påbörjade projekt Rensning.


Vill påstå att det blev en viss skillnad. Från skrotupplaga/förråd till en fullt funktionell klädkammare med enkla medel. Just nu hänger klänningarna med mera på en gammal väderställning, men så småningom ska jag fixa en annan klädställning som hänger i taket för att skapa mer plats.

Kommentarer

A E L
Den hyllan du målat vit,tror jag att jag gjort i slöjden.Årskurs 3 el 4.........

Haha! Vad kul! Snygg färg du målade den i ;)
A E L
Jag var trendig redan då.........

Skriv en kommentar