Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Umefolk

2012-02-27 21:29:11 i Musik!







(Gamla musikklassare: känner ni igen denne herre? Ledtråd: Vi fick ringa och väcka honom på morgonen efter en ensembleredovisning och när han väl kom fick vi sätta gitarren i hans famn och en kaffekopp i hans hand).

Umefolk 2012 var roligt, inspirerande, musikaliskt och innehöll en känsla av vemod som det alltid är med folkmusik. Jag har alltid gillat vemodet. Tror även det är därför jag gillar denna typ av musik så mycket.

Kommentarer

P:et
Kul att paret JC hade sådan elegant Folk-stil att hålla till godo med!



Och för att gissa på din fråga:

Det är KIRUNA!

Skriv en kommentar