Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Jobbpeppen.

2011-09-14 17:29:49 i Allmänt

Förresten. Idag fick jag Stora jobbpeppen fyra gånger. En gång när en elev hade med sig sin saxofon på Musik-stugan (typ elevens eget val) och en gång när jag blev så inne i en av gruppuppgifterna på svenskan (vi gör en klasstidning) så jag ville skippa mitt lärarjobb och hoppa in och vara elev istället! En gång när tre killar kom och frågade om de fick vara i musiksalen och spela medan jag satt där och planerade. Jag gav dem tillåtelse och de skötte sig exemplariskt. En gång när en tjej spontanspelade "Snälla bli min" av Veronica Maggio på flygeln.

Jag är så himla himla glad och tacksam över att jag får undervisa i båda mina ämnen.


Skriv en kommentar