Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Hemkomst.

2011-11-13 20:50:52 i Allmänt

Nu är jag hemma igen. Skulle vilja ha en liten hustomte som kunde fixa perfekt varmt te, levande ljus och en fylld kyl när jag kom hem. Nu är det mörkt och tyst. Har i alla fall haft en fin helg i Umeå. Fredagen har jag redan berättat om och lördagen ägnades till stadsbesök i sex hela timmar. Jag led stadschocken efteråt (nej, det gick faktiskt himlarns bra.) Hann med ett besök på Myrorna också där jag bland annat fyndade en grå ullponcho/kappa/rock-isch. Känner mig som en blandning av Hemulen och Morran i den. Vet inte om det är bra eller dåligt, men varm och fin är den i alla fall.

Hittade även den perfekta porslinslampan i skomakarstil att ha ovanför min "pysselbänk". Hade tänkt att införskaffa en äkta skomakarlampa men fick hjärtsnörp när jag såg hur mycket en sådan lampa kostar. Nu hänger där istället en fin lampa för 50 kr - en betydligt mer beskedlig prisklass. Lördagkvällen spenderades med Sabina och Göran på Sushibar och sedan åkte jag och Sabina hem till henne där vi pratade i 8 timmar. Dagen har spenderats hos storebror med blåbärspaj och bildvisning och så har jag och mamma kört de 24 milen hem igen.

Nu ska jag dricka te (med min obefintlige hustomte) och sedan rätta en filmrecension eller två!

Skriv en kommentar