Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Hus.

2011-07-12 11:51:42 i Huset

Igår när jag skulle sova låg jag och tänkte på vad jag egentligen ger mig in på. Flytta till hus! Bara så där! Hur stor yta som helst där jag ensam ska tassa runt med mina tjocksockar och dricka te. Höra knarr på konstiga platser där jag inte är. Se gardiner fladdra i vinden. Och allt jag ska fixa själv. Ett hus där man inte bara kan ringa en vaktmästare som ordnar allt man ber om. Ensam är bäste dräng MÅSTE blir mitt budskap. Jag kan inte förlita mig på någon annan. Visserligen har jag ju familj och vänner till hjälp, men jag ska ändå förvalta ett helt hus som är i mina händer. Det är en lite läskig känsla. Jag måste själv ta reda på hur man bygger en hylla, vilken färg man målar ytterdörrar med, hur man sköter jordvärme-tanken, hur man sliter upp golv och lägger nytt. Oj.


Äppelträd i väntan på plantering, Dalasjö juni 2011.

Också sånt jag fått lära mig. Vilken uppslagsbok jag kommer att bli när jag lärt mig allt som har med hus att göra!

Skriv en kommentar