Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

180411

2011-04-19 13:28:24 i Allmänt


Jag skulle kunna skriva något om hur det är att gå långa promenader med den här herren och prata om roliga saker, om allvarliga saker och saker man längtar till


och något om att allt man gör speglar sig i något annat, kanske något man märker eller kanske något som går en förbi


men rätt som det är dyker det upp igen i en ny skepnad, som något nytt bland allt gammalt


vissa hinner kanske märka det, medan andra springer för fort och inte hinner se detaljer


som rostiga cykelstyren som blänker i kvällssolen till exempel



eller resterna av det som fanns förut


Jag skulle kunna skriva mycket mer om så många saker jag tänker på, men just nu låter jag bilderna tala för sig själva.






Kommentarer

A E L
Bilden på styret är en favorit. Tokäkta!

Skriv en kommentar