Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Jazzish.

2010-10-27 20:22:56 i Musik!

Precis under mina mest hektiska trumrepetitioner under gårdagen fick jag höra en brutalt ärlig kommentar som fick mina högt uppsatta ambitioner som slagverkare att sjunka drastiskt.

I september gästade Bobo Stenssons trio Ljusgården och i trion ingick en trummis som inte hade några som helst begränsningar gällande inlevelse och experimentellt spel.

Igår hettade jag på alla komp som vi idag har tentat av och mitt under mitt övande bröt jag in med några små utsvävanden som jag tyckte var påhittiga och musikaliskt intressanta. Då bröt en klasskompis in med en sanning:

Du borde aldrig ha fått se den där jazztrummisen för han har fördärvat hela ditt trumspel och tro inte att du kan spela som honom för det kan du inte!

Brutal ärlighet när den är som bäst.

Skriv en kommentar