Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Och jag känner väl att sommaren är rätt okej ändå.

2010-06-29 16:54:18 i Allmänt

Har fått alla bilder som togs förra veckan så här kommer några till.








Detta är nog min favoritbild. Vattnet, ljuset och stunden. Magnifikt.




Det är en utmaning att få en allvarlig bild på mig.


Kommentarer

I söndagskväll blev vi bjudna till granngården på kaffe och tårta. Jag hade dressat om till ett par ljusa sommarbyxor och matchande skjorta. Min äldre släkting hade också klätt sig somrigt.



När vi kom promenerande ner efter blomsterängen utbrister släktingens tioårig: Är det båtfolket som kommer ?

Hur menar du då , sa jag.

- Äsch , jag tog bara något ut ordförrådet !
Men vilka härliga sommar bilder, jag tror fotografen får komma när vi dödar Bräntberget nästa gång & då ska vi verkligen döda det, utan bakismode ;)
LÄCKERBIT! Jag blir avundsjuk på Patrik..
Ida
Du är så vacker kära du! Tråkigt att det inte blev någon middag igår. Vi får ta och träffas snart ändå. Kram!

Skriv en kommentar