Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

MEN VEM ÄR EGENTLIGEN HEMULEN?!

2010-04-26 19:29:10 i Allmänt

I detta nu sitter jag på min säng och skriver och dricker grönt Vilhelmina-te. Thimmie ligger på golvet och tuggar på ett ben och Ludvig sitter bredvid och läser historia. Tänker skriva en liten grej om mina bröder som Ludvig berättade för mig igår.

Som ni vet firades min födelsedag i lördags och Kristoffer och Ludvig gav mig bland annat en Mumin-mugg. Innan deras köpesplaner skred till verket var storebror tvungen att ringa till lillebror då han tydligen glömt bort en del om Mumintrollet och hans vänner.

Kristoffer - Men Ludvig, vem är egentligen Hemulen?
Ludvig - Jamen, det är ju han med lila klänning! Han som gillar växter!
Kristoffer - Check. Då köper jag honom!





Skriv en kommentar