Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

ES3 2003-2006 = alltid en del av mig.

2009-10-05 13:18:04 i Musik!


Min underbara gymnasieklass. Hittade skolkatalogen när jag vattnade blommorna i farmor och farfars hus. Halvdog av skratt. Men vem har ritat hjärtat runt mitt huvud? Måste vara nån skojare under någon Valborgsfest eller så.


Visst är det så. Estetlinjer betraktas ju ofta som flummiga linjer av allmänheten och visst gillar vi att skräna, leva om, showa och gräva ned oss i konst och musik, men när det kommer till antagningspoäng hade vi faktiskt högst av alla på Tannbergsskolan hösten 2003. Något man kanske inte tänker på.




Skriv en kommentar