Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Tandläkare.

2009-11-26 09:28:25 i Allmänt

Imorse var jag hos tandläkaren. Det gick fint, jag hade inga hål! Tänkte på en grej då jag låg där i tandläkarstolen och kikade på en plansch på Nalle Puh och hans vänner. Tandläkare kanske har ett av de tråkigaste jobb som finns? Envägskommunikation med patienterna (hur lätt är det att svara på tandläkares frågor när man ligger och gapar?), steril arbetsmiljö, patienter med tandläkarskräck.. och HUR kul är det egentligen att stirra in i folks munnar hela dagarna? Under min undersökningstid hann jag komma på tre saker tandläkaryrket har till sin fördel:

- De får vara med när barn blir överlyckliga när de får välja pryl (typ ringar, små plastdjur, klistermärken) ur tandläkarens barnburk i skåpet.

- De behöver aldrig ha klädpanik på morgonen då de bara slänger på sig sin vita rock när de kommer till jobbet.

- De behöver inte så ofta drabbas av patienter som käftar emot då patienternas munnar inte tillåter vidare utsvävningar på grund av allt gapande. Det kan i och för sig förekomma undantagsfall.

Ja. Det var allt jag kom på. Om någon tandläkare läser detta får du gärna meddela mig ytterligare fördelar.

Kommentarer

JW
Tandläkare är lustiga, eller rättare sagt konstiga. De säger ingenting förrän de stoppat in tre/fyra tamponger i munnen på patienten, minst en skruvtving och några sugslangar samt diverse annan utrustning. När man därefter håller på att drunkna i sitt eget seckel då börjar tandläkaren ställa en massa frågor. Hur fan ska man då kunna prata ?
L.G.W.L
Sedan får de ju glädjas av att hjälpa människor, rätt fett med cash också kan jag tänka mig...

Skriv en kommentar