Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Pysselhets.

2009-11-19 11:07:21 i Inredning

Jag får rätt många pysselidéer då och då. För en tid sedan fick jag en idé om ett fotokollage på egentillverkad tavla/ram och projektet "vilade" ett tag innan jag igår tog tag i det. På stan köpte jag skumgummi, fina band och så hämtade jag ut mina bilder som jag framkallat på Pro Print. Själva ramen/tavlan är Roger och Åsas gamla anslagstavla som jag fyndade på mormors vind i höstas och tyget är ett lakan jag kasserade med hjälp av en sax. Hederligt och bra! Igårkväll gick jag till Bjerre och Susanne och lånade deras häftpistol och satte sedan igång med pysslandet. Problemet är bara att jag hetspysslar. Jag skyndar mig så mycket jag kan för att jag så fort som möjligt ska kunna skåda den färdiga produkten. Som ni kan förstå blir ju detta ett problem då själva "skapandet" präglas av lite för hög puls, några svordomar, panik när banden är lite för korta. Istället ska väl pysselstunderna vara harmoniska stunder? Tavlan är inte riktigt klar. Måste köpa knappnålar för att fästa banden bättre så fotona sitter kvar. Ni får se sedan. Beror på tavlans skick efter min framfart..

Kommentarer

Ida
Känner igen det där med att hetspyssla... Du såg ju hur min "fina" tygtavla såg ut :D

Skriv en kommentar