Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Egentligen borde jag väl kanske skriva nått kryptiskt

2009-11-06 10:30:09 i Träning

men då jag glömt bort hur man skriver metaforer får ett helt vardagligt inlägg duga.

Gick upp i ottan imorse och kikade på snön (som dock slaskat bort sig nu) och åkte iväg på spinning kl. 07.15 följt av bodybalance till 09.00. Ett perfekt sätt att starta en fredagmorgon på. Nu har jag nyss ätit en mysfrukost med tända ljus. Blev lite irriterad på spinningpasset då jag var tvungen att cykla på en av de gamla cyklarna då alla de nya var upptagna. Jag och Jessica brukar ju ha "fasta" platser, haha!

Nu ska jag fila lite på mitt syfte och mina frågeställningar inför exjobbet. Men först ska jag skriva lite på en grej.

Kommentarer

A E L
Du borde lyssna på Anders F Rönnblom;han e mkt för metaforer.

Skriv en kommentar