Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Det händer igen och igen!

2009-11-23 21:04:53 i Allmänt

När jag i fredags skrev om saker som inträffar precis efter en tanke skrev Anders såhär:

- De som tror att det där är tillfälligheter är inga romantiker!

Och jag som är en obotlig romantiker (på gott och ont) gjorde en likande grej idag. I förmiddags tänkte jag på Thedor Kallifatides och på några kloka rader han skrivit i en av mina favoritböcker "Ett nytt land utanför mitt fönster". Och? Jo! I eftermiddags innan kören släntrade jag förbi UB och hämtade ut en bok jag stått på kö för att få och UB har ett hyllsystem där böckerna man vill låna finns att hämta i sitt namn. Jag drog ut min bok från hyllan och bredvid på namnet "Liedström" står Kallifatides bok. Läskigt ändå. Men jag känner mig trygg med att det var Thedors bok. Jag hade ju kunnat tänka på något så mycket läskigare.


Skriv en kommentar